2010. július 15., csütörtök

Brizola Hirini (Roston sült sertésszelet)

Régóta tervezem, hogy a nyarat mediterrános ételekkel tűzdelem tele. Ez nálam elsősorban görögös fogásokat jelent, a területi adottságokból, behatásokból fakadóan olykor török vonulattal dúsítva, de néha teret engedve bűnös olasz tésztafaló mivoltomnak is. Idén viszont tényleg lehetőségem is van a görögös fogások gazdag választékának a kipróbálására, végig főzésére... és nagy élvezettel vetettem bele magam!

A Brizola Hirini roston sült húst jelent, amit 12-18 órán át érlelnek olívaolajos, citromos, oregánóval fűszerezett pácban, majd faszenes grillsütőn, többször átfordítva megsütik. Gyakran tálalják vörösboros Mavrodaphne-mártás kíséretében, rizzsel, vagy patetesz lemonatesz, azaz citromos burgonya és saláta körítésében.
Talán nem követtem el szentségtörést, amikor az alap-pácot feltupíroztam egy kiskanálnyi mustárral és hogy még omlósabb legyen  a hús kb. 30 percig sütőzacskóban sütöttem, utána került a grill-serpenyőre.

Brizola Hirini (Roston sült sertésszelet)

Hozzávalók: 4 szelet sertéskaraj, vagy tarja, 2 gerezd fokhagyma, 1 dl olívaolaj, 1 citrom leve, oregánó.

Tegyük a hússzeleteket egy tálba és locsoljuk, szórjuk meg az összes hozzávalóval. Lefedve egy éjszakán át érleljük a hűtőben. Másnap grillsütőn megsüthetjük, páclevet rácsöpögtetve többször átforgatva.

Én ezt most másként csináltam, faszén hiányában a hússzeleteket sütőzacskóba tettem és úgy 30-40 percig omlósra sütöttem. Az utolsó percekben egy grillserpenyőn megkapattam a húst, hogy azért a végeredmény grillszerű legyen.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails