2011. december 4., vasárnap

Karácsony kollekció 2. : Mini ishler

Házi készítésű ishlert még tinédzserként, Edina barátnéméknál kóstoltam. Annak rendje-módja szerint el is kértem a receptjét azonnal....és évekig őriztem a fiókomban. Meglepő módon, kb 20 év, és néhány költözés után is megmaradt a recept, aztán 2008 karácsonya körül elővettem és megsütöttem. Az előző blogomra akkor fel is tettem.
A motivációt az adta, hogy egyik karácsonykor anyósom egy hatalmas doboz házi készítésű ishlerrel állított be hozzánk. Sajnos ezt a kedves szokását, már hamar elfeledte,de máig érzem azt a fantasztikus csokiillatot, ami a dobozból áradt kifelé, valahányszor kinyitottuk. És sűrűn kinyitottuk.

Tavaly, tavaly előtt nem csináltam, idén viszon ismét sláger lett - a mézes angyalkák mellett - nálunk.

Mini ishler
(kb. 40 db)



Hozzávalók: 200 g liszt,75 g darál dió,75 g darált mandula, (lehet dió helyett150 g darált mandula, nekem most csak ennyi volt itthon),200 g puha margarin,100 g cukor,csipetnyi só, áfonya lekvár,

 Csokimázhoz:100 g étcsokoládé, 2 evőkanál margarinnal felolvasztva.


1./ Dolgozzuk össze a puha margarint a cukorral, majd add hozzá a lisztet, a darált diót és a darált mandulát. 
2./ Gyúrjuk át kézzel és hűtőszekrényben pihentessük egy órát.

3./ A tésztát nyústsuk ki kb. 3 mm-es vastagságúra majd kisebb kerek, virág, vagy, csillagalakú formával szaggassuk ki.
4./ Sütőpapírral bélelt sütőlemezre tettem és előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütöttem.
5./ Amikor kihűlt áfonyalekvárral ragasszunk össze 2 kekszet és kenjük be csokimázzal. Ehhez olvasszuk fel az étcsokoládét 2 evőkanál margarinnal.
Fémdobozba tároltjuk. Másnapra már rendkívül puha.

3 megjegyzés:

Petra írta...

Helyesek csillag formában. A nagyikám volt anno nálunk az ishler mestere. Jó ötletet adtál, lehet, hogy karácsonyra készítek. :)

Csiperke írta...

Most találtam csak rá a blogodra és nagyon tetszik! Nagyon jól néz ki az islered is, szívesen ennék belőle most egyet-kettőt...:)

Marmalade írta...

Kedves Csiperke, örülök, hogy csatlakoztál, nézz be sűrűn hozzám!
Petra, szerintem Te is a mestere lehetsz!:-)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails