2012. január 18., szerda

Narancsos, rumos gesztenyelekvár


Magával a házi készítésű gesztenyelekvárral tinédzser éveim derekán találkoztam.  Matek korrepetálásra jártam egy jobb sorsra érdemes  arisztokrata származású nénihez és egyszer, egy hideg téli estén csodálatos ízű zserbóval kínált meg. Különlegesen finom ízét a házi készítésű gesztenyelekvár adta. Mivel már akkor fogékony voltam az ilyen ínyencségekre, egyből elkértem a receptjét. Eltelt néhány év, amikor belevágtam én magam is. Megsütöttem a gesztenyét, aztánt csak pucoltam, pucoltam és pucoltam. Végtelenségig tűnő folyamat volt és a végereménytől sem voltam túlságosan elragadtatva.
Most vidékről kaptam egy másfajta receptet. És mivel látom, hogy nem sokáig kerülgethetem a piacon a gesztenyét, gyorsan bele is fogtam. Az, hogy vízben elő kell főzni a gesztenyét biztatóan hangzott, úgyhogy nem rettentem vissza a macerásabb részektől sem. A végeremény nagyon fnom pikáns, narancsos, sűrű gesztenyelekvár.

Gesztenyelekvár
Hozzávalók: 70 dkg gesztenye, 20 dkg befőzőcukor, 10 dkg kristálycukor, 1 kupak rum, fél narancs kifacsart leve, fahéj rúd, és kb 125 ml víz

1./ Vagdossuk be kereszt alakban a geszenyéket és annyi vízzel, amennyi ellepi tegyük fel főni. Dobjunk hozzá néhány rúd fahéjat és főzzük kb 40 percig, amíg a héja megpuhul.
2./ Ezután öntsük le róla a forró vízet és néhánszor ööblítsük át hideg vizzel. Majd hámozzuk le a héját és hártyáját (Nem kell megijjedni, könnyedén lejön róla.)
3./ A gesztenyepéphez adjuk  hozzá a befőző cukrot, a cukrot, a narancs kifacsart levét, a rumot, és a vizet és feledkezzünk meg róla néhány órára. Ekkor főzzük fel, botmixerrel pürésítsük és forrón töltsük üvegekbe .

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails