2010. április 21., szerda

Omlós, tejben sült húsi

No, kezdem magam itt otthonosan érezni, már a legtöbb funkciót kapisgálom és mint az egyszerű lyány Pesten rácsodálkozom mindenre…hogy „Jé de jó, ezt is meg tudom csinálni!”…(képes blogajánló most a legújabb büszkeségem)….jó-jó, csak semmi mosoly ott a szájszegleten, a régi rendszerem nem tudott ilyeneket, no!

És olyannyira fel vagyok dobódva, hogy olyan szavakat is megengedek magamnak, mint a "husi", pedig ez nem is az én szavajárásom.

Szóval húsi, és jó fokhagymás, omlós. Köszönhető a tejben (fokhagymás) pácolásnak és a tejben sütésnek és jelentem nálam is megjelent a terítéken az idei első petrezselymes újburgonya!
(Kovi ubi, már csak terád várok!). Ennek az fogásnak további nagy előnye még, hogy nem köti a konyhához hosszú időre az embert, csak úgy pácoldik illetve süldögél magában.

Tejben sült fokhagymás csirkemell


Hozzávalók:
  • 2 csirkemellfilé
  • 3 evőkanál liszt
  • 4 dl tej
  • 5 gerezd fokhagyma
  • Bors
  • tárkony (1 kiskanál)
A csirkemell szeleteket lapjában ketté vágtam, kiklopfoltam, sóztam, borsoztam és jénai tálba tettem. A fokhagymát összezúztam és összekevertem a tejjel, majd rálocsoltam a húsra.
A tálat befedtem és néhány órára a hűtőbe tettem.
Sütés előtt a húst lecsöpögtettem, megforgattam a tárkonnyal összekevert lisztbe és a fölforrósított vajon, mindkét oldalán megsütöttem. Visszatettem a tejes tálkába és előmelegített sütőben, fél óra alatt megpároltam. Ekkorra a tej sűrű krémszerű szósszá alakul át.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails