2007. május 24., csütörtök

Gasztronyár

Macitól megkaptam a legfrissebb kördés egyik fonalát (mi a gasztrotervem nyárra?) és egyben szomorúan konstatállom nála, hogy a jövőbben lecsökkenti heti kettőre a házi sütemény-gyár –tását. Én, mint rajongó ennek nem örülök túlzottan, mivel jobbnál jobb sütis recepteket fedeztem fel nála a konyhám számára.

Na de, hogy a témánál maradjak: Mit tervezek nyárra?

 +
Mániákus befőző vagyok, már magát az előkészületeket (üvegvásárlás, cimkézés stb.) is imádom. Családom és barátaim szerint is isteniek a lekvárjaim, chutneim,(vagy legyen csatni?) és lelkesedésben sincs nálam hiány. Készítettem már  macerásabb csipkebogyó-, és gesztenyelekvárt is. (Az előzőt azért mert imádom, az utóbbit meg azért, mert a zserbó gesztenyelekvárral zseniálisan finom, és akkoriban még nem fedeztem fel, hogy itthon is lehet kapni ilyen lekvárt).
Tavaly a málnaszezonról lemaradtam; mire feleszméltem, hogy szezon van már el is tűnt a piacról, de az eperszezonba még sprinteltem egyet lekvár és szörp ügyileg, aztán elvonultam szűlni. Így vége lett a befőzőcskézésnek.
Úgyhogy most nagyon várom a barack, a szilva , és a meggy idényt is.

-
Ugyan ilyen nagy lelkesedéssel vetem bele magam a savanyúságok eltevésébe is, annak ellenére, hogy ebben a kategóriában a több éves pályafutásom alatt még nem sikerült ehetőt produkálnom (kivéve a kovi ubi)! Tettem már el fűszeres cukkinit, savanyítottam karfiolt, még zöld pararadicsomot és fokhagymát is, de valami – számonmra rejtélyes oknál fogva – nem sikerült ezekből ehetőt produkálnom. Többnyire túl savanyúak és íztelenek lettek.Úgyhogy még 2002-ből is árválkodik egy-két magányos darab, mert nem mertük felbontani. Kidobni meg sajnálom az én kis „drágaszágomat”.

Úgyhogy idén szeretnék végre megtanulni jól savanyítani és ehhez a többiek kollegális segítségére is számítok.

 +1
És most idén megpróbálkoznék a lecsó eltevésével is, amúgy Ana-módra.
Én meg tovább görgetnék Ecet és olaj és Zselyke felé: mit terveztek nyárra?

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails