2007. március 25., vasárnap

Reform kakaós



Mindig törtem a fejem, hogy a biorendelésből megmaradt céklát hogyan tudnám felhasználni. Nem vagyok sznob, és nem voltam megrögzött bio párti, de amióta a gyerkőc ismerkedik az ízekkel, neki bio jár! És persze ilyenkor nekünk is csurran-cseppen valami. Kicsi lányom imádja a céklapüré édeskés ízét, de egy kilót mégsem tud belőle megenni.
Reformer a süti, mert a benne levő két titkos összetevő az egészséges reggelik és konyhák gyakori ételei: müzliben, salátának, vagy turmixként. És titkos, mert ha a Zuramnak, elárulom, hogy mi van benne, nagy ívben elkerüli. Ennek ellenére lebuktam, mert épp hazaérkeztek a sétából, amikor a céklát buzgón reszeltem a kakaós masszába. Meg is kérdezte, hogy "AZ meg mi" mi, én meg mondtam, hogy cékla. No erre „Ruzsa Sándor összevonta szemöldökét”. Szerencse, hogy akkor még nem volt jelen, amikor a búzacsírakorpát adagoltam a masszához.


Hozzávalók: mérceként egy kb.2,5 dl bögre,

10 dkg vaj, 5 dkg étcsokoládé, 1 bögre cukor,1 bögre liszt, 1 csomag sütőpor, ½ csésze búzacsírakorpa, ½ csésze holland kakaópor, 2 tojás,egy doboz joghurt, egy nagy fej (kb.15 dekás cékla).
Cukormázhoz: 10 dkg porcukor, 2 csepp citromlé,  3-4 evőkanál felforrt víz.

Gőz fölött felolvasztottam a csokoládét és a vajat. Majd tűzről levéve robotgéppel habosra kevertem a cukorral. Egyenként hozzáadtam a tojásokat is. Ekkor beleforgattam a sütőporral elkevert lisztet, a kakaóport, hozzáadtam a joghurtot, a búzacsírát, végezetül belereszeltem a céklát.
Sütőpapírral bélelt püspökkenyérformába sütöttem, előmelegített sütőbe, kb. 35 perc alatt.
Tetejére cukormáz került: a porcukrot elkevertem pár csepp citromlével és 2-3-4 evőkanál (amennyit felvesz, hogy sűrű, fehér krém legyen belőle) felforrt vízzel és a süti tetejére kentem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails