2011. június 30., csütörtök

Egyszerű csokitorta, csak úgy, és liszt nélkül!



-Mit készítünk? –kérdi a gyerek – Csokitortát! – mondom.
- Kinek, vendégeknek?
- Nem! Neked!
- Nekem? …Jó, de addig nem ehettek belőle, amíg nem kapommeg az ajándékokat!
No jó, hát nem csak neked, hanem magunknak is! És akkor anyuci elmagyarázza, hogy ez nem szülinapi torta, csak egy egyszerű hétköznapi. A szülinapi, majd hamarosan, néhány nap múlva…

A rosszalvásnak is vannak előnyei. Példul ez a  recept, amit nemsokkal éjfél előtt szereztem a TVPaprikáról. Béres Alexandra Fitt-térítők műsorát ismételték. Az eredeti receptben zabliszt helyett teljeskiőrlésű szerepelt, nádcukor helyett nyírfacukor, a forró víz + szörp helyett cukrozatlat almalé (250 ml). Meg kell, hogy mondjam, hogy az én verzióm sem lett rosszabb! Rövid időn belül el is fogyott!

Hozzávalók: 120 g zabliszt, 40 g kakaópor, 4 tojásfehérje, 110 g nádcukor, 1 kiskanál sütőpor, 200 ml forró víz, 1 dl szörp (szamóca, málna)

1./ Keverjük össze a lisztet, a kakaóporral, és a nádcukorral.
2./ Forraljuk fel a vizet, adjuk hozzá a szörpöt, és a szódabikarbónát.
3./ Keverjük össze a zabblisztes anyagot a szörppel. Majd forgassuk bele a keményre felvert tojáshabokat. 4./ Kerek (20 cm) tortaforma alját béleljük ki sütőpapírral és öntsük bele a masszát. Alacsony hőfokon (160) süssük 30-35 percig, végezzünk tűpróbát!

1 megjegyzés:

Cukroskata írta...

Ezt én is láttam, és el is határoztam, hogy meg fogom csinálni :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails