2009. november 23., hétfő

A birs ideje!



Birscsatnit akartam készíteni, ezért összeválogattam 2 kiló birsalmát, de egy hétvégi vendégség, és  a töltött dagadó mellé tálalt birskompót eltérített szándékomtól.
Egy kicsit megszenvedtem a birsalma puculását, ráadásul a fele romlottnak tűnt, mert teljesen barna volt.
A birsalma héját meghámoztam, a megmaradt alma húsát vékony gerezdekre felvágta.
Vízbe dobtam és egy kiskanál almaecet illetve egy kiskanál citromsav hozzáadásával puhára főztem.

Az almát leszűrtem és natrium-benzoáttal kimosott befőttes üvegebe kanalaztam. A megmaradt főzőlevet cukor és fahéj hozzáadásával sziruppá főztem. Most hogy őszinte legyek nem nagyon méricskéltem, csak kóstoltam, hogy elég édes legyen a főzőlé.

Amikor felforrt az almára öntöttem, üveget lezártam,majd újságpapírral bélelt, vízzel felöntött lábosba tettem. Forralás után még 20 percig főztem.

Ebben a főzővízben hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails