2011. március 2., szerda

Citromos chicken nuggets



Hosszú idő óta újra a konyhában tevékenykedem, egyenlőre még csak gyors tésztás, vagy amolyan bisztro kajában gondolkodom.  Ezt a citromos csirkés falatkákat imádom. Akárhogyan is nézem nekem erről a tipikusan angol ételről is Görögország jut eszembe. Méghozzá Korfu. Első önálló, család nélküli világcsavargásom  idevezetett ugyanis. Húsz évesen azonban még nem a kulináris élvezeteken járt az eszem, sokkal inkább megcsapott a tenger illata, a szabadság szelleme és a mediterrán életszeretet. Ezen az úton még a frappét sem kóstoltam, csak egy muszakát, mert éjfél után már csak ezt kaptuk egy helyi bárban. Otthonról hozott zacskós kajákon éltünk, meg rengeteg gyroson. Meg édes mazsola boron. 5 üveggel cipeltem belőle haza.
Nyaralásunk utolsó napjaiban már dőzsöltünk is és beültünk egy étterembe, ezt választottam. Valószínűleg ez volt a legolcsóbb és akkoriban még nyoma sem volt a haza mirelit chicken nuggetseknk, úgyhogy újdonságnak számított nekem. Steak burgonyával, salátával, citrommal kínálták. Jól meglocsoltam a húst citrommal,ha már ott van a tányéron. És rendkívül finom lett.

Az itthoni elkészítése: rendkívül egyszerű, zsír nélkül, sütőben. Az egyetlen luxus a joghurt (mégjobb a görög), amibe a felcsíkozott filéhúst  néhány percre bepácolom. Utána a prézlibe megforgatom, sütőpapírral bélelt tepsibe teszem  és kap max. fél órát a sütőben. Legvégül meg ne felejtsük el a kész húsikat citrommal meglocsolni!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails