2010. június 20., vasárnap

Galatopita ( bugatsa)



A galatopita igazi utcai süti (legalábbis a hellén vidéken), ahol a fánkok, croissantok mellett árulják. Langyosan, enyhén ropogós kéregben és fahéjas porcukorral megszórva.
Tocsogósabb, szirupos változata a galaktobureko.

Jól tudom, persze, hogy nem csak galaktoburekoból, galatopitából és baklavából áll a görög édeségek repertoálja, de az édes pita az egyik olyan süti, amelyik könnyedén, és széféleképpen elkészíthető. Főleg, ha a philo tészta helyett réteslapokat használunk. És persze, ha nem számítom bele azt a 15-20 percet, amíg a tejbegrízszerű masszát a tűz felett folyamatos kevergetés mellett besűrítjük.



Galatopita

Hozzávalók:8 lapos rétestészta (de ha csak 6 lapos van, nem kell kétségbe esni!),25 dkg búzadara,
35 dkg cukor,3 tojás,1 liter tej,1 narancs, vagy citrom reszelt héja,1 kiskanál narancsvirág víz,
5-6 dkg olvsztott vaj a réteslapokhoz, ízlés szerint fahéj és porcukor összekevere.

Robotgéppel krémessé kevertem a tojásokat és a cukrot, majd fakanállal folytatva a keverést hozzáadtam a búzadarát is. 1-2 deci tejjel csomómentesre kevertem, majd a maradék tejet is hozzáöntve tűzre tettem és állandó kevergetés mellett, - hogy be ne csomósodjon  - sűrűre főztem. Ízesítettem a narancsvirág vízzel, és a reszelt narancshéjjal, és félretettem hűlni.

Egy nagy kerek formát kikentem vajjal, kevés liszttel és rétegenként 5 lapot bele tettem, egyenként, olvasztottott vajjal meglocsolva a rétegeket. Az 5.lap után beletöltöttem a grízes krémet. Erre ráfektettem a maradék 3 réteslapot, egyenként, vajjal meglocsolva. (6 lapos réteslapnál lehet 4-2 az arány.)
A kilógó széleket visszahajtva, meglocsoltam  a tetejét a maradék vajjal és előmelegített sütőbe, kb. 180 fokon 20 percig sütöttem.
Amikor egy kissé kihült fahéjes porcukorral megszórva tálaltam.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Szeretném megkérdezni, hogy mekkora a forma.
Köszi: Andi

Marmalade írta...

Elég nagy: 28 cm átmérőjű.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails