2010. június 7., hétfő

Feta és spenót mix: saláta

Ennek a receptnek egy korábbi változata már megjelent nálam, vagy 3 évvel ezelőtt. Akkor hatalmas örömódát énekeltem a feta és a spenót dicsőitésére, majd elkészítettem még legalább 2x, oszt' megfeledkeztem róla.
Nemrég sikerült végre kijutnom a biopiacra és aranyárban vettem bio spenótot.(Hogy őszinte legyek 3x kellett körbejárnom mire rászántam magam a vásárlásra, régen jártam itt, és megleptek a magas árak! De azért még a kosárba került néhány saláta, újhagyma, mángold, és kecskesajt is. )És a zsenge spenót felidézte  bennem az ízemlékeket. Lett belőle spenótos taglitatelle és ez a saláta, amely egy fogyókúrás étrendben is - ami nálam most vészesen aktuális -  megállja a helyét.


Spenótsaláta fetasajtos öntettel

Hozzávalók: 30 dkg spenót, 10 dkg fetasajt, 1,5 deci joghurt, 5-6 evőkanál konzerv kukorica, kevés citrom és petrezselyem.

A spenótot rövid ideig pároljuk meg forrásban levő vízbe, majd aprítsuk fel csíkokra.  A fetasajtot egy serpenyőben olvasszuk meg és ízesítsük, egy-két kanál friss citrom levével, fél csokor apróra vágott petrezselyemmel és a joghurttal , majd egy botturmix segítségével pürésítsük össze. Forgassuk meg benne a spenótot és adjuk hozzá a kukoricát.

3 megjegyzés:

Piszke írta...

A vicc, hogy a biospenóthoz nem kell semmi: Föld meg spenótmag, az kell csak. Vagy a biossóskához ugyanígy. Esetleg össze kell szedni néha a csigákat. Szóval... a bio nagy üzlet. Van amihez rengeteg gondoskodás kell, de ez a kettő... szabad rablás, ha drága.

Névtelen írta...

Ajaj... a recept is tetszik, de ezt muszáj megkérdeznem, nem tudom megállni. Honnan származik a gyönyörű rózsaszín formácska?
Álomszép. :)

R

Marmalade írta...

Igen én is beleszerettem!
Vasedény bolt (tavaly még volt ilyen), valahol a Rákóczi út közepénél; ott lehetett kapni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails