2009. július 10., péntek

Csicseriborsó leves görög módra

Ez most ismétlés lesz; szeretném néhány kedvencemet a korábbi Marmalade-ról ide áthozni. Most Görögországé lesz a főszerep. 

Egy újabb példa, hogy a görög konyha nem csak gyrosból, souvlakiól és baklavából áll.

 Egy újabb példa, hogy a görög konyha nem csak gyrosból, souvlakiól és baklavából áll. Ez a leves roppant egyszerű, mint egy csicseriborsóval felturbózott, citromlével ízesített zöldségleves. De azért a markáns fűszerezés egy kicsit hiányzott nekem belőle.

Csicseriborsó leves görög módra
(Soupa revithia)







Hozzávalók: 1 doboz csicseriborsó konzerv, (vagy 30 dkg szárított csicseriborsó egy egész estére vízbe áztatva,másnap lecsöpögtetve), 2 fej vöröshagyma, 1 szál sárgarépa, só, bors, babérlevél, fél kocka zöldségleves kocka, kb.1 dl olíva olaj, 1 citrom.

A hagymát apróra vágtam és az olajon megfonnyasztottam, hozzáreszeltem a sárgarépát és átpírítottam.Ekkor hozzáöntöttem a csicseriborsót (levétől lecsöpögtetve), fűszereztem sóval, borssal, a babérlevéllel, a zöldségkockával és felöntöttem annyi vízzel, hogy jó két-három újnyira ellepje. Úgy egy óra alatt készre főtt.Szükség esetén még lehet egy kis vizet hozzá önteni.
Tálaláskor meglocsoltam citromlével.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails