2007. július 23., hétfő

Tabbouleh (libanoni bulgursaláta)



Nagy melegben gyakran helyettesíti a köretet ebédnél, de vacsorára is könnyed, ízletes fogás.Kóstoltam már korábban gránátalmával (nagyon pikánssá teszi a savanyú-édes íz keveredése), vagy úgy, hogy a citrom levét savanyú szőlő levével helyettesítették.
Az autentikus receptben mindössze bulgur, hagyma, paradicsom és petrezselyem a négy fő alappillér.



Tabbouleh (libanoni bulgursaláta)


Hozzávalók: 1 csésze bulgur, 1 csokor petrezselyem, 2 db lédús paradicsom, 1 csokor újhagyma, fél fes lila hagyma (kisebb fej) 1-2 db citrom, olíva olaj, só, bors.

A bulgurt beáztattam 1-1,5 csészer forró vizben. Lefedtem és minimum 30 percig, de még jobb, ha egy órát pihen így. Apró kocákra felvágtam a paradicsomot, a hagymákat és a petrezselymet is (és aki szereti, kevés mentát is tehet bele). A bulgurt lecsepegtettem és hozzáadtam a zöldségeket.

Öntet: a citromlé és az olíva egyenlő arányú keveréke. Kb 1/2-1/2 csésze. Csipetnyi só és bors.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails