2007. július 5., csütörtök

Konyhai eszközök parkolópályán



Mivel a konyhám mérete átlagos (de én inkább kisebbnek mondanám) a konyhai szerszámok tekintetében ezért igyekeztem eddig is korlátozni magam.

Ugyanakkor viszont élelmiszerből hajlamosabb vagyok a túlvásárlásra pl.lisztből legalább 7-féle (sárgaborsó, hajdina, kukorica, teljeskiőrlésű, rizs, rétes, sima) van itthon. Nem is beszélve a kínai, indiai szószokról, pasztákról, amit még az aktuális korszakomban szereztem be, és most hetek óta várják, hogy újból kutyuljak belőlük valamit.

Na de nézzük amire Maci  kiváncsi:

A legritkábban használt konyhai eszközök

  • Mezzaluna: félhold alakú zöldfűszerszeletelő. Láttam Nigellánál, beeszerettem, aztán láttam Stahlnál is. Annyira akartam ilyet, aztán úgy másfél éve éve egy nagyáruházban sikerült venni is egyet. Most bontottam ki a csomagolásából.

  • Robotgép: mindig volt elektromos habverőm, de nagyon szerettem volna egy tálasat, mert mennyivel elegánsab, ha nem kell folyton kézben tartani, csak jövök-megyek és teszem a dolgom. A gép meg dolgozik, kever, kavar. Az elején még használgattam, aztán egyre macerásabbnak tűnt az elővétele, összeszerelése, elpakolása. A konyhámban a hely meg egyre kisebb lett, úgyhogy, most már csak a keverő részét használom, de azt elég sűrűn. Úgy, mint a régi szépidőkben, kézben tartva.

  • Bambuszpároló: Imádom, ajánlottam is már sok kisgyerekes családnak, mert nagyon jól megőrzi az ételek vitamin tartalmát. De nagy helyet foglal el, óvatosan kell tisztítani stb. Szóval vizet prédikálok és bort iszom, mert én kb. 5-6 hónaponta veszem elő. Úgyhogy lassan megint aktuális lesz.

  • Pataki-tál: még emlékszem, hogy évekkel ezelőtt milyen örömmel cipeltem haza ezt a nehéz cserépedényt. De a súlya továbbra is megmaradt, épp hogy befér a sütőmbe, ezért macerás sütés közben kivenni és ránézni. Azért évente egyszer leporolom és csinálok benne valamit.

A leggyakrabban használt – nélkülözhetetlen konyhai eszközök:

-Kávéfőző

-Bot és állóturmix

-habverő

- fagyigép (legújabban)

-kisebb tepsik, jénai tálak

-krumplihámozó,

-vízforraló és porhármérceszett (cup).

Akkor én meg tovább kiváncsiskodnék Rossa melanál.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails