2007. július 12., csütörtök


Hogy őszinte legyek korábban ez volt az a hozzávaló, amit nagyvonalúan kihagytam az általam készített kínai ételek többségéből. Minek az bele? Aztán szereztem egyet, majd később még egyet, nehogy elfogyjon. Szeretem, hogy karakteres ízt ad az ételnek és be is sűríti, mint a kukorica liszt, vagy a keményítő.


Csirkemell Hoisin-szószban

(chicken in Hoisin sauce)



Hozzávalók:

csirkemellfilé kockára felvágva

Pác: 
  •  1 kiskanál méz, 
  • 1 kiskanál szójaszósz,
  • 1 kiskanál ketchup,
  • 2 evőkanál vörös bor (az volt itthon),
  •  3 kiskanál Hoisin-szósz, 
  • 1 kiskanál oszriga szósz.

Továbbá: 1 fej vöröshagyma, szójababcsíra (kis konzerv),

 bambuszrügy (fél doboznyi).


Elkészítése: A pác hozzávalóit elkevertem és a csirkemell darabokat beleforgattam (ideig-óráig, én most kb. 10-15 percig) érleltem benne.  Majd olajon az apróra vágott hagymát megfuttattam, és a húst beledobva (páctól enyhén lecsöpögtetve) nagy lángon rövid idő alatt omlóssá pirítottam. Majd hozzáadtam a maradék páclevet, és felöntöttem kb. fél (max 1) deci vízzel. Beledobtam a bambuszrügyet és a szójabacsírát, és már csak szinte átmelegítettem. Rizzsel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails