2007. június 29., péntek

Szofrito


 Egy ilyen mediterrán jellegzetesség a szofrito is, amit például Spanyolországban olyan étel alapnak használnak, amihez olívaolajban párolt hagymát, fokhagymát és paradicsomot összefőznek, majd erre építkezve hozzáteszik a többi hozzávalót, zöldséget, húst stb.

Én az egyik korfui kedvencemet készítettem el(Szofrito), ami a Bourdetto és  a Pasztitszada mellett az egyik leghíresebb helyi specialitás.- Borjúszelet borecetben párolva, amit többnyire burgonyával fogyasztanak, de ugyanolyan finom párolt rizzsel is.

Szofrito


Hozzávalók: 6 szelet marharostélyos, só, bors, oregnó, majoranna, liszt, 1,5 dl olíva olaj, 2-3 gerezd fokhagyma, petrezselyemzöld,  1 deci fehér borecet (vagy fehér bor), 2-3 deci víz.


A liszet összekevertem a fűszerekkel: só, bors, majoranna, oregánó. A hússzeleteket enyhén kiklopfoltam, majd megforgattam a fűszeres lisztben. Mindkét oldalán kisütöttem az olívaolajban (én ennél a műveletnél le szoktam takarni a serpenyőt, hogy hamarabb átsüljön mindkét oldala), rászortam a zúzott, préselt fokhagymát és a petrezselymet. Aláöntöttem a borecetet és a vízet és hagytam, hogy megpárolódjon benne.

Akkor jó, mikor a hús már puha, a szaftja pedig krémessen barna lesz.
Megjegyzés: volt már úgy, hogy kicsit savanyúbbra sikeredett, ilyenkor egy evőkanál mézzel kozmetikáztam. görög konyha, húsos

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails