2007. június 11., hétfő

Pirikenagyi zöldborsos eperlekvárja


 Végre nekiálltam kedvenc nyári mulatságomnak; a lekvárfőzésnek. Mindig eperrel kezdek, de most egy kicsit megkéstem, mert a piacon végigsétálva, alig találtam epret. Keletkezett is lelkiismeret furdalásom, hogy az elmúlt hetek epermaradékai mindig a kukában végezték, ugyanis pár nap után ránk penészedett.      

      Mivel a tavalyi karamellizált eperből és a zselírozó cukorból készült változatból is van még a kamrába, elfogadtam Pirikenagyi tanácsát és megcsináltam a zöldborsos eperlevárt, sima kristálycukorból, ala natur.

Én másfél kilógramm epret vettem, amiből csak 1 kilónyi lett felhasználható. Ez pedig addig rottyantgatott a tűzhelyen, hogy 7,5 decinyi lett belőle.

Mivel a nemrég zsákmányolt csecse-becse üvegeim 0,5 literesek, az egyik nem lett teljes, ezért úgydöntöttem, hogy a félüvegből eperfagyit csinálok. És, igen, itt szemlesütve jegyzem meg, hogy oly sokakhoz hasonlóan ”én is én is én is” behódoltam a fagyilobbinak, amiben ráadásul a nagy Ré keze is alaposan benne volt.Vagyis a körülmények áldozata lettem és egyszersmind azonnali függő is mert imádom, imádom, imádom, az én kis fagyigépemet!

Eperlekvár

  • 1 kg eper
  • 1/2 kg cukor
  • 7-8 szem zöldbors (tarkaborsból válogattam ki)

Elkészítése: még a vásárlás után a kiválogatott epret feleannyi cukorral felöntve félretettem álldogálni. Mivel aznap Jamie is eperlekvárt tett el a Sprektumon, gyorsan elsajátítottam a technikáját és csupasz kézzel összemasszíroztam a cukros epret. Ettől jó sok leve lett Majd tűzre tettem, sokat kevergettem és egy-két óra alatt besűrűsödött. Ekkor tettem vele a pár szem zöldborsot. Üvegekbe töltöttem. Fejre állítottam pár percre, majd bedunsztoltam néhány napra.

 Most jöhet a fagyi!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails