2007. február 11., vasárnap

Vigyázz, kész, főzz! – I. Étcsokis light csokipuding

Mint minden foodblogger mostanában, én is (ez talán, kicsit nagyképűen hangzik, az alig egynéhány hetes múltammal) lelkesen készültem  a Nagy Napra.

Mivel a kocsonyás – zselés állagú gyümöcsös (gondolom éppen ezért kalóriaszegény)  desszert-féle nálam szóba sem jöhetett (lehet, hogy éppen azért, mert kalóriaszegény?!), választásom egy – mások által dícsért, általam még ki nem próbált - gesztenye souffléra esett. Mivel a gesztenyét szeretem, a soufflét is, nagyot hibázni nem lehet  – gondoltam. És mégis…mert a  továbbiakban mégsem ennek a soufflénak a képe látható itt. Mert bár az a bizonyos gesztenye soufflé elkészült, de sem ízre, sem kinézetre nem ment át a házi szűrőn.
Úgyhogy a dilema kezdődhetett megint elölről, mit is válasszak, mert nálam az édesség, süti, desszert stb. annál jobb, minél édesebb, töményebb, sziruposabb, és főleg, ha csokis.

És jött a nagy felfedezés: egy egyszerű, házi készítésű keserédes-étcsokis csokipuding (Bittersweet Chocolate Pudding) a Cooking Light oldalán. Még kalóriaszegény is!…
És  mivel a csokit szeretem, a pudingot is, nagyot hibázni nem lehet…És tényleg nem. A házi készítésű csokipuding számomra olyan, mint egy fekete kosztüm, azaz örök darab és nem hiányozhat egy nő repertoárjából. Elkészítése roppant egyszerű.  Azért az eredeti receptet megtoldottam +1 kanál kukorica lisztel, egy csomag vaníliás cukorral és egy csöppnyi fahéjjal.



Hozzávalók: 3,5 bögre tej, 1 bögre holland kakaópor, 4 evőkanál kukorica liszt, egy csipetnyi só, egy csomag vaniliás cukor, 1 bögre kristálycukor, 1egész tojás, 1 tojás sárgája, fél tábla étcsoki (kb . 6 dkg), 1 kiskanál vanília esszencia, 1 kiskanál őrölt fahéj.
Elkészítése:1 bögre tejet (összesen 3,5 bögrényi kell bele) kézi habverővel csomómentesre kevertem a keserű kakaóporral, 4 evőkanál kukorica liszttel (az eredeti 3 ek-t ír) és egy csipetnyi sóval.
A maradék 2,5 bögre tejet felforraltam (azaz majdnem), tűzről levéve hozzákevertem az 1 bögre kristálycukrot, a vaníliás cukrot és a kakaós tejet. Ismét tűzre tettem, forraltam, és közben kevergettem a habverővel. (Az eredeti recept kb. 2 percet említ a forralásig, nekem ennél azért többre volt szükségem). Ekkor hozzákevertem egy tojásos mixet: 1 egész tojás+1 tojás sárgájának a keverékéből. Újból tűzre tettem, hogy rottyanjon egyet, közen beletördeltem egy fél tábla étcsokit, egy kiskanálnyi vanília aromát és egy kiskanál őrölt fahéjat. 4 nagy adag lett belőle. 249 kalória/adag.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails