2011. május 2., hétfő

Német sajttorta


Még Veronika oldalán olvastam ennek a Käsekuchennek a receptjét, amelynek számomra az volt a legfőbb érdekessége, hogy az alapanyaga nem a krémsajt, nem is a túró, hanem a tejföl. Nagyon jó állagú, ízletes sütemény lett a végeredmény, biztos, hogy még sokszor megsütöm. Legközelebb lesz egy kis eper-zselé is rajta, illetve kiváncsi lennék még a csokis verziójára is.

Hozzávalók a tésztához: 225 g liszt, 50 g porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 100 g hideg vaj, csipetnyi só, 5-6 evőkanál hideg víz.

A krémhez: 100 g puha vaj, 125 g cukor, 1 citrom reszelt héja, csipetnyi só, 3 tojás, 2 evőkanál (eredetileg 1) keményítő 500 g 20 %-os tejföl.

22 cm-es tortaforma

Keverjük össze a lisztet a porcukorral, vaníliás cukorral, sóval. Morzsoljuk hozzá a vajat és lazítsuk néhány kanál hideg vízzel.
Fóliába takarva pihentessük a hűtőben egy órát.
A krémhez keverjük habosra a cukrot a vajjal, majd adjuk hozzá a tojásokat, legvégül a tejfölt. Előmelegített sütőben süssük kb. 50 percig.
(Én nem takartam le, nem is igényelte a süti, de légkeverésesnél érdemes fóliával betakarni nehogy megpiruljon a teteje.)

2 megjegyzés:

Morzsóka írta...

Szia!

Pont egy hétvégére süthető tortában gondolkodtam. Ez nagyon megtetszett:). Mekkora tortaformában sütötted?

Marmalade írta...

Egy 22 centis jénaiban sütöttem.Be is írom a receptbe!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails