2010. január 24., vasárnap

A legfinomabb kuglóf

Ismét a Magnolia Bakery-be jártam....
 Kuglóf receptet nem nagy durranás ma már gasztroblogra föltenni; elég sokan megtették már és valószínűleg minden háznak meg van a saját receptje. Nekem is meg volt; túrós, vaníliás, illetve márványos.
Ez a válozat a híres Magnolia Bakery-ből származik, és Jenfifer Appel, az egyik tuljdonos családi repertoárjából való. Abból tér el az általam eddig ismert receptekétől, hogy tej helyett szódavízzel van a tésztája lazítva. És tényleg, lágy, könnyed lett az állaga.Isteni finom volt.
Egy dologgal nem voltam kibékülve; a cukor mennyiségétől. Szerintem a 3 bögre sok, én  a sütimben 2,5-et tettem, de legközelebb szerintem még ennél is kevesebbet fogok. Talán kiegyezek 2 bögrével mert így kissé édes lett nekem…Még nekem is.
Márványos kuglóf
Hozzávalók:
  • 3 bögre (egyenként 2,5 decis) finomliszt,
  • 25 dkg margarin,
  • 3 bögre kristálycukor, (én ezt túl soknak aláltam és 2,5 bögrével tetem bele,)
  • 2 dl szénsavas ásványvíz,
  • 1 citrom reszelt héja,
  • 5 tojás,
  • 3 evőkanál keserű kakaópor,
  • kevés zsemlemorzsa,
  • 1 kiskanál vanília aroma
A margarint keverd krémesre a cukorral és egyenként add hozzá a tojásokat! Szitáld bele a lisztet és add hozzá a citrom reszelt héját! Az ásványvízzel felválta adagold a lisztet a vajas masszához!
Egy kuglóf-formát kenj ki vajjal, hints meg zsemlemorzsával, majd öntsd bele a massza kétharmadát. A megmaradt tésztába keverd bele a keserű kakaóport Ezt öntsd a fehér tészta tetejére és kanállal forgasd össze! Így lesz márványos a tészta!
Kend ki vajjal és liszttel a kuglófformát és előmelegített sütőben süsd készre. (180 fokon kb.  45-50 perc).

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails