2007. augusztus 30., csütörtök

Magnolia vanília cupcake


Eddig valahogy úgy tekintettem rá, mint a túlcicomázott muffinra. Nézegettem, tetszett, elaléltam a csodálatos remekművektől, amiket a blogtársak alkottak, de valahol fölöslegesnek tartottam a sok macerát ezekkel a múlandó remekművekkel.

De azért érlelődött bennem a gondolat és nemrég kipróbáltam. Szerencsére sikerült egy remek verizót kifognom; a dupla vaníliás cupcaket. És kiderült, hogy egyáltalán nincs is vele olyan sok macera. Nagyon finom lett.  Persze nem én lennék, ha nem gyártottam volna le a csokis változatát is. És találjátok ki, hogy melyik ízlett jobban?

 Ajánlom kipróbálásra, de inkább valamilyen ALKALOMRA. Ugyanis nem az a tipikus rájárós sütemény, a tetején levő vajkrém alaposan eltelít.

A recept eredetije Allysa Torey nevéhez fűződik, aki a 90-es években üzlettársával Jennifer Appellel megalakította New York egyik legendás cukrászdáját, a Magnoli Bakery-t.

Együtt megírták a cukrászda népszerű desszertjeit tartalazó recepteskönyvet (The Magnolia Bakery Cookbook), majd újabbakat is, de azokat már külön-külön.

 Egy kicsit sajnálom, hogy amikor évekkel ezelőtt arra felé jártam, John Lennon emléke miatt inkább a Dakota-házra koncentráltam és nem kerestem föl a cukrászdát. Gasztronómiailag ez most pótolhatatlan élménynek tűnik

Magnolia vanília cupcake



1,5 csésze sima liszt, egy kiskanál sütőporral elkeverve, 1 és ¼ csésze rétes liszt, 1 csésze puha vaj (ghi-vel helyettesítettem, az volt itthon), 2 csésze cukor, 4 tojás, 1 csésze tej, 1 kiskanál vanília kivonat (madagaskári bourbon)

Egy robotgéppel habosra kevertem a vajat és a cukrot, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat úgy, hogy minden egyes tojás után átkevertem a masszát. Kisebb adagokban belekevertem a kétféle lisztet, hozzáöntöttem a tejet és a vanília kivonatot.

Muffinsütőbe tettem a papírkapszlikat és 2/3 részt megtöltöttem vele a masszát.

Előmelegítetett sütő, 20 perc.

Vaníliás vajkrém


 Hozzávalók: 1 csésze puha vaj,3-4 csésze porcukor, (a recept többet ír belőle)
kb. 1 dl tej (a recept többet ír belőle),
2 kiskanál Bourbon vanilia kivonat.
A vajat és a cukrot erős gép fokozattal összekevertem, közben belecsurgattam a tejet és a vaníliát.
+ 1 kiskanál kakaópor a csokishoz.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails