2007. január 20., szombat

A Pisztráng-hadművelet.


Annak ellenére, hogy nagy halfogyasztó vagyok, eddig még nem volt pisztránggal dolgom. Igaz sokáig kerülgettem a halasnál, de előbb került egy hekk, sügér, lazac, vagy afrikai harcsafilé a kosaramba, mint őnagysága. Tegnap azonban nem kerülhettük el egymás végzetét. Sikerült két (hja, kicsi a család) formás pisztrángot vennem.Az elgondolás az volt, hogy vajas-póréhagymás csomagolást kap, petrezselymes rizs társaságában. Aztán kideült, hogy nincs rizs, csak hajdina (nem baj, megcsináltam hagymával), aztán jött maga a pisztráng.

Elkészítése:Bár a szakirodalom azt írja, hogy a pisztráng "rendkívül ízletes (ezzel nem is volt gond), szálkamentes", a szálkákkal bizony megküzdöttem, mert hatalmasak voltak benne.Ezeket késsel kipiszkáltam, majd a bontott részen kívül, belül megmostam, bőrét is megkapargattam, hogy ne maradjon rajta pikkely. A halat sok-sok fűszerrel (én most vegyes grill-halas fűszersót használtam) kívül-belül bekentem, egy fél rúd póréhagymát karikára vágtam és morzsolt margarin (összesen kb 10 dkg) társaságában a pisztráng belsejébe tettem. Egy citromból levágtam néhány szeletet és azt is a belsejébe tettem.A margarinból tettem a tetejre is bőven.És még egy kis citromlét is csorgattam rá. Alufóliával bélelt tepsiben úgy 25 perc alatt elkészült. A végeredmény: krémes vajas-póréhagymás szaftos, tényleg finom.

Néhány észrevétel: póréhagymából és citromléből még többet is elbírt volna(kb. egy egész pórét és legalább két citromot (egyet lének, egyet karikára vágva a belsejében).

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails